Hoe maak ik diensten aan?

Heb je jouw basisgegevens nog niet kunnen instellen? Lees hier hoe je dat doet.

Klaar met de basisconfiguratie? De volgende stap is het aanmaken van diensten die bezoekers via je website kunnen boeken.

1. Klik op "services" in het menu links om een lijst met je huidige diensten te bekijken en om nieuwe diensten toe te voegen. 

2. Klik op de knop "create service" om een nieuwe dienst aan je lijst toe te voegen.
3. In sommige gevallen kan het tijdbesparend zijn om een bepaalde dienst te dupliceren en de gerelateerde informatie en/of afbeeldingen opnieuw te gebruiken. 

4. Je kunt een dienst dupliceren door het vakje ernaast aan te vinken en op de knop "duplicate" te klikken. 

5. Je kunt altijd ongewenste of niet-uitgevoerde diensten uit je lijst verwijderen door het vakje naast de betreffende dienst aan te vinken en op de knop "delete selected" te klikken.

screenshot MONO

Informatie over de dienst toevoegen

1. De naam van de dienst is wat bezoekers zien in de selectielijst op je website.  Zorg ervoor dat die duidelijk en beknopt is.

2. In het veld "service description" kun je de dienst beschrijven. De tekst kun je opmaken met de "text editor".

3. Als je meerdere talen gebruikt op jouw website, zorg er dan voor dat je een titel en beschrijving invult voor alle talen die je ondersteunt.

De prijs van een dienst toevoegen

1. Je typt de prijs in die je aanrekent voor je dienst. Als je prijs een decimaal bevat, gebruik je een punt (.), geen komma (,).

Belangrijk: De huidige versie van het boekingssysteem biedt geen ondersteuning voor directe online betalingen. 

Tip: voeg betaalinformatie toe aan je dienstbeschrijving om bezoekers duidelijk te informeren over jouw betalingsvoorwaarden.

De tijdsduur van een dienst toevoegen

 Informeer de bezoeker over de duur van de dienst. Hoeveel tijd moeten zij reserveren voor hun afspraak? 

1. Voer de verwachte duurtijd (minuten) in of sleep met de schuifregelaar. De duur van de service bepaalt ook hoeveel tijd een afspraak in je agenda in beslag neemt.

Afbeeldingen toevoegen

Stel je dienst visueel voor door een of meer afbeeldingen toe te voegen. 

1. Upload afbeeldingen van je computer of selecteer afbeeldingen die je eerder al vanuit je mediabibliotheek hebt geüpload. 

2. Wanneer je meerdere afbeeldingen toevoegt, verschijnt de eerste (meest links) als hoofdafbeelding. Bezoekers krijgen die te zien in je lijst.
3. Je gebruikt best vierkante afbeeldingen. Die worden het beste weergegeven weergeven, zowel op je website als in je kalender. 


Tip: Als je een afbeelding hebt geüpload die niet vierkant is (dat wil zeggen zonder identieke hoogte- en breedteverhoudingen), kun je op "edit" naast de afbeelding klikken om de "image editor" te openen en je afbeelding te bewerken. Daar kun je de functie "transform" gebruiken om de vorm van je afbeelding naar een vierkant te wijzigen. 

Zichtbaarheidsinstellingen

Een dienst kan drie zichtbaarheidsinstellingen hebben.

1. "Public": bezoekers kunnen de dienst selecteren . Ook jij en je medewerkers kunnen de dienst selecteren in de kalenderweergave wanneer je handmatig een afspraak toevoegt.

2. "Internal": bezoekers kunnen de dienst niet selecteren, maar jij en je medewerkers kunnen ze selecteren in de kalenderweergave wanneer je handmatig een afspraak toevoegt.

3. "Inactive": bezoekers kunnen de dienst niet selecteren. Jij en je medewerkers kunnen ze ook niet selecteren in de kalenderweergave wanneer je handmatig een afspraak toevoegt.


Heb je vragen of ondervind je problemen? Contacteer ons gerust via 078 15 15 25 (zonaal tarief) of via info@fcrmedia.be.