Hoe stel ik mijn basisgegevens in?


  1. Links van je scherm zie je verschillende tabs. Om je basisgegevens in te stellen, klik je op "settings".
screenshot

Algemene instellingen

In het tablad "general" kan je het volgende toevoegen:

  1. "Time" & "Languages": Je kunt de tijdzone selecteren van het land waarin je bedrijf zich bevindt. Indien nodig, kan je ook meerdere talen toevoegen.
  2. "Currency settings": Je kunt één of meerdere valuta's toevoegen die je accepteert voor betalingen.
    Belangrijk: De huidige versie van het boekingssysteem biedt geen ondersteuning voor directe online betalingen.
    Tip: voeg betaalinformatie toe aan je dienstbeschrijving om bezoekers duidelijk te informeren over jouw betalingsvoorwaarden.
  3. "Calendar settings": Je kunt in de agendaweergave kiezen of je je werkweek laat starten op maandag of op zondag. Vink "show weekend" aan als je zaterdag en zondag ook zichtbaar wil zijn voor je klanten. 
  4. "Scheduling settings":  Vink "automatically approve appointments" aan als je wil dat het boekingssysteem automatisch nieuwe afspraken goedkeurt.  Als je dat veldje niet aangevinkt, wordt elke nieuwe afspraak gemarkeerd als "pending" (in behandeling) en moet je die nog handmatig goedkeuren. 

 

Wanneer je een vaste tijdsduur instelt voor bijvoorbeeld 30 minuten en de instelling voor een vast tijdslot inschakelt, kunnen klanten om het half uur een nieuwe afspraak maken (09:30, 10:00, 10:30, enzovoort).

kalender

Je kan kiezen hoeveel dagen op voorhand bezoekers een afspraak kunnen inplannen. Als het vandaag bijvoorbeeld 1 januari is en je hebt aangegeven dat klanten 30 dagen in de toekomst kunnen boeken, geeft het systeem de beschikbare tijdvakken in je agenda weer tot en met 30 januari. 


6. "Email notifications sender email": Wanneer een klant een afspraak maakt of wijzigt, krijgt die (en je medewerker die de afspraak opvolgt) daarvan een automatische bevestiging. In het veld "e-mail" kan je opgeven welk e-mailadres je als afzender wil gebruiken.


Wil je jouw agenda synchroniseren met een externe kalenderapplicatie (bv. Google Agenda of iOS Agenda)? Dat kan.  Hier ontdek je hoe.

Bedrijfsinformatie

Via het tabblad "business information" voeg je de algemene info over je bedrijf toe. Zo beschikken je klanten steeds over de juiste gegevens van jouw bedrijf. De informatie die je hier vermeldt, verschijnt automatisch in de e-mailmeldingen en -herinneringen die je klant ontvangt. 


Heb je vragen of ondervind je problemen? Contacteer ons gerust via 078 15 15 25 (zonaal tarief) of via info@fcrmedia.be.