Bezoekers kunnen een afspraak maken via je website door op de knop "scheduling" te klikken. Die kan je overal op je website invoegen, ook in de kop- en voettekst.
Hoe een planningsknop invoegen?
1. Plaats je muis op een bestaande module of kolom.
2. Klik op de '+' of selecteer "add module" in de keuzelijst.
3. Selecteer in de module "add overlay" de optie "scheduling" in het menu aan de linkerkant.
4. Klik op de knop "scheduling module".
Hoe inhoud toevoegen?
3. Ten slotte kun je een pictogram naast de tekst op jouw knop toevoegen door er een te selecteren uit je lijst.
Hoe pas ik het design aan?
Je kunt een actieknop links, rechts of midden uitlijnen, maar je kunt de knop ook laten zweven, de breedte aanpassen en de marge bepalen.
Aanpassingen na het toevoegen van "float" aan een knop:
Bij het toevoegen van "float" aan je knop, is het aangeraden om een marge aan de rechterkant of linkerkant in te stellen (afhankelijk van de richting van de zwevende tekst). Voeg een marge toe aan de onderkant om het omwikkelde element weg te duwen van het zwevende element.
Voorbeeld:
Klik op "more local design options" voor extra stylingopties. Je kunt onder andere achtergrondkleur, rand en tekst in verschillende statussen instellen.
Instellingen
Onder "services" kun je bepalen of wil dat al je diensten beschikbaar zijn voor een boeking of dat je slechts enkele van je diensten wilt weergeven.
1. Als je alleen bepaalde diensten wil weergeven, schakel dan "use all services" uit.
2. Zet je cursor in het veld " select services" om specifieke diensten toe te voegen.
Onder "staff and bookable resources" kun je bepalen of je wil dat bezoekers alle of slechts enkele personeelsleden kunnen boeken die je aan de geselecteerde diensten hebt gekoppeld,.
1. Als je alleen bepaalde personeelsleden wilt tonen, schakel je "use all resources" uit.
2. Klik in het veld "select resources" om specifieke personeelsleden toe te voegen.
Vink "select resources automatically" aan als je wil dat het systeem automatisch een beschikbare medewerker koppelt aan de dienst en het moment waarop een klant een afspraak maakt.
Onder "tracking" is het mogelijk om bij te houden hoe vaak bezoekers op de knop hebben geklikt. Geef je knop een naam voor trackingdoeleinden en schrijf die in het veld "custom tracking name". De gegevens worden ingevoerd in het statistiekoverzicht op je dashboard onder "custom actions".
Kan ik meerdere knoppen toevoegen aan mijn website?
Je kunt meerdere planningsknoppen toevoegen op je website en die aanpassen aan een bepaalde context. Wanneer je bijvoorbeeld pagina's hebt voor elk van je medewerkers, kun je een planningsknop toevoegen aan elke pagina. Je kunt die knop zo instellen dat bezoekers enkel diensten kunnen reserveren die die bewuste medewerker beheert.
Heb je vragen of ondervind je problemen? Contacteer ons gerust via 078 15 15 25 (zonaal tarief) of via info@fcrmedia.be.