Hoe voeg ik medewerkers toe?

Om je diensten te kunnen aanbieden, moet je natuurlijk ook medewerkers hebben die gemaakte afspraken opvolgen. Voeg daarom je medewerkers rechtstreeks toe aan bepaalde diensten. 

1. Klik op "staff" in het menu links om een lijst met je huidige personeel te bekijken.
2. Klik op "create staff" om nieuwe personeelsleden aan jouw lijst toe te voegen. 


Je kunt soms tijd besparen door een bestaand personeelslid te dupliceren en de bijbehorende informatie en/of bijbehorende services opnieuw te gebruiken. 


3. Dupliceer een medewerker door het vakje ernaast aan te vinken en op de knop "duplicate" te klikken.

screenshot medewerkers toevoegen

Hoe medewerkers uit mijn lijst verwijderen?

1. Vink het vakje naast de betreffende perso(o)n(en) aan.
2. Klik op de knop "delete selected"

Hoe informatie over medewerkers toevoegen?

Je kunt de naam, het e-mailadres en het telefoonnummer van een personeelslid samen met een beschrijving toevoegen. Bezoekers krijgen de beschrijving te zien wanneer ze een online een afspraak maken. Het e-mailadres en telefoonnummer verschijnen niet tijdens het maken van de boeking, maar wel in de e-mailherinneringen die verzonden worden.

Hoe medewerkers herkennen?

Om zowel de bezoekers als de beheerder van je agenda te helpen een personeelslid te herkennen, kan je een bepaalde kleur of afbeelding(en) toevoegen aan het profiel van dat personeelslid.


Kleur toewijzen aan een medewerker:

1. Wijs een kleur toe aan de medewerker door op het gekleurde vierkant te klikken en de gewenste kleur te selecteren. 

2. Je kan ook de HEX-code voor kleuren invoeren als je die hebt. Die kleur is niet zichtbaar voor bezoekers, maar verschijnt wel als de unieke kleur van een personeelslid in de agendaweergave. Zo kun je snel zien welke afspraken bij die persoon horen.

screenshot kleur toewijzen

 

Afbeelding(en) toevoegen aan een medewerkersprofiel:

Voeg een of meer afbeeldingen toe aan het profiel van een personeelslid zodat bezoekers hem/haar kunnen identificeren en onthouden. Bezoekers krijgen die afbeelding(en) te zien tijdens het maken van een boeking. 

1. Upload afbeeldingen van je computer of selecteer afbeeldingen die je eerder al vanuit je mediabibliotheek hebt geüpload.
2. Wanneer je meerdere afbeeldingen toevoegt, verschijnt de eerste (meest links) als hoofdafbeelding. Bezoekers krijgen die te zien in je lijst.
3. Je gebruikt best vierkante afbeeldingen. Die worden het beste weergegeven weergeven, zowel op je website als in je kalender.

Tip: Als je een afbeelding hebt geüpload die niet vierkant is (dat wil zeggen zonder identieke hoogte- en breedteverhoudingen), kun je op "edit" naast de afbeelding klikken om de "image editor" te openen en je afbeelding te bewerken. Daar kun je de functie "transform" gebruiken om de vorm van je afbeelding naar een vierkant te wijzigen.

Een medewerker aan je dienst koppelen 

Nadat je de basisgegevens over je medewerker hebt ingevuld, moet je aangeven welke dienst(en) zij kunnen uitvoeren en waarvoor bezoekers hen kunnen reserveren.


1.  Vink de diensten aan waarmee je het personeelslid wil associëren.

Wanneer je  nog geen diensten hebt aangemaakt, kun je daar later op terugkomen. Of andersom: je kan ook later medewerkers aan diensten koppelen in je lijst.

Beschikbaarheid van medewerkers 

Standaard is elk personeelslid beschikbaar voor reserveringen tijdens de uren die je bij "opening hours" hebt gedefinieerd. Als een medewerker op andere tijdstippen werkt dan jouw reguliere uren, kun je die specificeren in het tabblad "staff availability", bij het individuele profiel van je medewerkers.


VoorbeeldStel dat je algemene openingstijden op vrijdag van 09: 00-18: 00 uur zijn. Een van jouw medewerkers vertrekt echter elke vrijdag om 15:00 uur en kan daarom geen latere afspraken opvolgen. Pas de beschikbaarheid van het personeelslid op vrijdag aan van tot 09: 00-15: 00 uur.

Zichtbaarheidsinstellingen

Een medewerker kan drie verschillende zichtbaarheidsinstellingen hebben.

1. "Public": bezoekers kunnen de medewerker selecteren . Ook jij en andere medewerkers kunnen hem/haar selecteren in de kalenderweergave wanneer je handmatig een afspraak toevoegt.
2. "Internal": bezoekers kunnen de medewerker niet selecteren, maar jij en andere medewerkers kunnen hem/haar selecteren in de kalenderweergave wanneer je handmatig een afspraak toevoegt.
3. "Inactive": bezoekers kunnen je medewerker niet selecteren. Jij en andere medewerkers kunnen hem/haar ook niet selecteren in de kalenderweergave wanneer je handmatig een afspraak toevoegt.


Heb je vragen of ondervind je problemen? Contacteer ons gerust via 078 15 15 25 (zonaal tarief) of via info@fcrmedia.be.